Noi măsuri de informare a consumatorilor cu privire la insolvența persoanelor fizice

În Monitorul Oficial nr. 725 din 19 iulie 2022 a fost publicat Ordinul nr. 450/2022 al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor privind unele măsuri de informare a consumatorilor cu privire la insolvența persoanelor fizice. Actul normativ prevede că, pentru corecta informare a consumatorilor și pentru a le oferi acestora posibilitatea să afle informații referitoare la modul în care pot avea acces la procedurile prevăzute de Legea nr. 151/2015 privind procedura insolvenței persoanelor fizice, prestatorii de servicii financiar-bancare și nebancare, precum și casele de amanet au obligația să afișeze o plachetă informativă (prevăzută în anexa nr. 1 la acest ordin).

Placheta va fi realizată prin grija prestatorilor de servicii financiar-bancare și nebancare, precum și a caselor de amanet, conform modelului menționat, și se afișează în câmpul vizual al consumatorului, la loc vizibil, în spațiul de comercializare sau, după caz, de prestare a serviciului, lângă orarul de funcționare sau lângă casele de marcat. Placheta va avea asociat codul QR cu referință către secțiunea Insolvență persoane fizice din cadrul paginii oficiale a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Citește mai mult în CECCAR Business Magazine.

noi-masuri-de-informare-a-consumatorilor-cu-privire-la-insolventa-persoanelor-fizice-s15754